Heb je het al een keer voorbij zien vliegen, maar weet je nog steeds niet goed wat het nu daadwerkelijk inhoudt? In deze whitepaper geven wij een korte introductie over de voordelen van geografisch plannen. Ondanks de technische vooruitgang plannen veel mensen en bedrijven vaak nog met pen en papier of excel. Eindeloze lijsten met te bezoeken klanten voor reparaties, werkzaamheden of relatiebeheer. Deze data is vaak onoverzichtelijk en daardoor worden fouten gemaakt.
Om deze data inzichtelijker te maken gebruiken veel mensen kaarten. Vaak grote magnetische borden die immobiel, onhandig (de magneten vallen er keer op keer vanaf) en vooral ook duur zijn.
De oplossing: Kaartprikker
De ontwikkelaars van Kaartprikker hebben een online tool gemaakt speciaal voor deze markt. Er wordt gebruik gemaakt van de nieuwste wegtechnologie om de data overzichtelijk, snel en goedkoop te verwerken en te visualiseren.
Beginnen met geografisch plannen is vrij eenvoudig. Vaak volstaat het om de klant gegevens te importeren in de kaart, soms moet de data eerst worden opgeschoond. Na het importeren is het belangrijk om de data te categoriseren.
Voor het categoriseren raden wij vaak aan om drie kleuren te gebruiken (maar meer kleuren kunnen natuurlijk ook). In het geval van een abri verkoper zouden wij de volgende categorisering aanbevelen: rood voor urgente reparaties, groen voor het plaatsen van een nieuwe abri en blauw voor controle/onderhoud van een abri. Nadat de data gecategoriseerd is kun je het gebruiken om nieuwe inzichten te verwerven. Met de handige filters en de slimme zoekfunctie kunnen snel vragen worden gesteld als: “Welke abri’s moeten volgende week onderhouden worden” en “In welke abri’s moeten de TL balken vervangen worden”. Door de data up to date te houden vergt het minder tijd en is de kans op fouten minimaal. Hiervoor kun je gebruik maken van de uitstekende invoermogelijkheden of een koppeling maken met een bestaand systeem.